Divadelní spolek Klicpera

Sadská a okolí

Tipy na výlet

• Ostrá (cca 15km přes Lysou n/L)
  • Vesnice řemesel a umění Botanicus
  • Muzeum kamen
  • Přerov n/L (cca 12 km)
  • Polabské národopisné muzeum
  • Muzeum MOTO–VELO
  • Muzeum Lidových staveb Kouřim
  • Zámek a hotel Loučeň
  • Zoologická zahrada Chleby
  • Jezdecká škola Equus Kinsky Hradištko tel.777 247 110/ubytování (4 km)
  • Vlastivědné muzeum Nymburk – stálá expozice Bohumila Hrabala (8km)
  • Ateliér Kuba Kersko (5km) – výstavy, vernisáže,výroba keramiky,
    tel.
    325 598 122
  • Restaurace Kersko (5km) – Hájenka tel. 325 598 056
  • Ohio Kersko/nonstop/ tel. 325 598 052
  • U Pramene /vedle Josefského pramene/

VÝLETY NA KOLE

Jezero v Sadské

Na kole můžete ze Sadské vyrazit kamkoliv. Žádné velké kopce, samá rovinka. Ale nejpoptávanější a nejlákavější výlet je ze Sadské přes Nymburk do Poděbrad a na soutok Labe s Cidlinou.
Připravte si kolo, batůžek a pití, vyrážíme z náměstí Palackého v Sadské od Mariánského sloupu.

Vyjíždíme do Nymburka a Poděbrad

PodebradyNa náměstí  se dáte po hlavní silnici směrem na Nymburk a na prvním rozcestí sjedete z hlavní na vedlejší silnici do leva. Ulice nese název Jindřichova a pokračuje dále jako Lázeňská. U hotelu Modrá hvězda zahnete do prava a řítíte se až na konec ulice, kde úzká silnice pokračuje buď doprava ke Zvěřínku, nebo za betonové zábrany k jezeru.

Na cyklostezku 0019 přes Zvěřínek

Koho bolí nožičky a raději se veze po asfaltu, vydá se z konce Lázeňské ulice do prava krásnou úzkou silnicí do Zvěřínku a cestou se může kochat výhledem na kostel Sv. Apolináře v Sadské, lesem a políčky. Ve Zvěřínku pokračujete do Píst, které leží po levé straně od Zvěřínka a můžete navštívit třeba jeden z posledních dochovaných písečných přesypů v Polabí, na ploše 3,7 ha. Vyskytují s zde vzácné teplomilné rostliny i mikroflora a dosud pohyblivá duna se zde vytvořila během čtvrtohor.

Na cyklostezku kolem Labe

PístyKdo má raději terén, může se vydat do Píst kolem Jezera, tozn. pokračovat po cestě za ulicí Lázeňskou v Sadské rovně za betonové zábrany a u Jezera do prava úzkou cestičkou až k restauraci Rybářka. Je jedno z které strany objedete chatovou osadu Vodrážka, ale rozhodně se dostanete k Labi. Pokud se u Labe vydáte do leva, pojedete sice krásnou, ale náročnou neupravenou cestou kolem Hradištka, Kerska a Semic do Lysé, kde vyjedete u chatiček a u mostu. Budete trochu natřesení, ale výlet stojí za to. Pokud se vydáte v pravo, dostanete se na krásnou asfaltovou cyklostezku sousedů Nymburáků u Píst 0019, na tu samou, kterou doporučujeme v předchozí pohodlnější cestě přes Zvěřínek.

Cyklostezka 0019 z Píst

NymburkTato velmi pohodlná a malebná cyklostezka vás zavede v podstatě až do Poděbrad. A všechno je na ní velmi dobře značené. Ke všemu si v Nymburce budete moci vybrat, po kterém břehu Labe do Poděbrad pojedete. Zda po levém, či pravém (druhý břeh cyklostezka č.24) Samozřejmě nejlepší je projet si obě cesty, jednu tam a jednu zpátky. Na trase se můžete občerstvit v řadě restaurací, hospůdek, stánků, ale také prohlédnout Ostrov v Nymburce, krásný park pod hradbami, kostel Sv. Jiljí, či navštívit muzeum. Vidět Poděbrady rozhodně stojí za to! A to nejen překrásnou kolonádu a dřímavý klid nově upraveného parku. Byla by škoda se dívat jen ze sedla kola. A když už z kola slezete, odpočiňte si a popojeďte vláčkem na soutok Labe a Cidliny. Nebo je libo raději parník? Od soutoku se dá pokračovat dál na kole, to už je na Vás. Šťastnou cestu!